WYCIECZKA NA DOBRY POCZĄTEK

Beata Krawczyk
Zuzanna Pawelczyk, kl.8b

Dnia 24 września o godzinie 7.00 z parkingu pod Szkołą Podstawową nr 2 wyjechał autokar. Klasy: 8b, 8c oraz 7c wraz z paniami: Beatą Krawczyk, Agnieszką Skrzypczak, Magdaleną Wąsik i Beatą Szymańską wyruszyły na czterodniową wycieczkę nad morze.

Pierwszego dnia po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do Sztutowa, gdzie zwiedzaliśmy muzeum Stutthof- w czasach drugiej wojny światowej nazistowski obóz zagłady. Mogliśmy poznać historię tego miejsca i na własne oczy ujrzeć ocalałą część obozu. Około godz. 17.00 dojechaliśmy do ośrodka wypoczynkowego. Po zakwaterowaniu poszliśmy na spacer na pobliską plażę. Wieczorem oglądaliśmy film pt. "Kurier".

Następny dzień poświecony był na zwiedzane Gdańska. Razem z przewodnikiem udaliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej, w którym oglądaliśmy ciekawe wystawy, w tym czołgi, samoloty bojowe i repliki ulic miast w czasie wojny. Następnie przeszliśmy się Długim Pobrzeżem- zobaczyliśmy Zielona Bramę, Bramę Chlebnicką, Bramę Mariacką i jeden z symboli Gdańska- Żurawia. Weszliśmy także do Kościoła św. Jana i Kościoła Mariackiego. Następnie przeszliśmy słynna ulicą Mariacką. Na koniec udaliśmy się ulicą długą na Długi Targ, gdzie mogliśmy zobaczyć Fontannę Neptuna i Dwór Artusa. Oczywiście nie zabrakło czasu na zakup pamiątek. Wieczorem odbyła się dyskoteka, na której wszyscy świetnie się bawili.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Gdynię i Sopot. Najpierw pojechaliśmy do Gdyni, gdzie udaliśmy się do Akwarium Gdyńskiego, w którym zobaczyliśmy niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów świata np. z Afryki, Ameryki Południowej czy północnej Europy. Następnie przeszliśmy wzdłuż Mola Południowego, przy którym cumuje ORP Błyskawica oraz Dar Pomorza, który mieliśmy okazję zwiedzić. Na koniec weszliśmy na Kamienną Górę, z której podziwialiśmy przepiękna panoramę Gdyni. Kolejnym punktem programu był Sopot, gdzie przeszliśmy ulicą Bohaterów Monte Cassino. Mogliśmy na niej obejrzeć Krzywy Domek- wizytówkę miasta. Oczywiście przeszliśmy także po molo, na którym zrobiliśmy przepiękne zdjęcia. Na koniec mieliśmy czas na zakup pamiątek oraz lodów, bo pogoda była przepiękna. Wieczorem po obiadokolacji odbyła się dyskoteka.

Ostatni dzień upłynął nam na zwiedzaniu Malborka- największego zamku krzyżackiego sprzed 1300 roku. Przewodnik opowiedział nam jego historię i zaprezentował ciekawe eksponaty. Udaliśmy się także na dwie wystawy- broni i bursztynu. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się na obiad, a potem wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Około godziny 21.00 dotarliśmy do Warki. Jak zawsze była to bardzo udana wycieczka i z utęsknieniem będziemy czekać na następną.