WYCIECZKA DO KOTLINY KŁODZKIEJ

Beata Krawczyk
Basia Regulska (kl. 5a)

W dniach 28.09.2021 – 1.10.2021 odbyła się wycieczka do Kotliny Kłodzkiej, w której brały udział dzieci z klas Va, IVa oraz Vb wraz z wychowawczyniami p. Beatą Krawczyk, p. Agnieszką Skrzypczak oraz p. Magdaleną Wąsik i p. Beatą Szymańską.

W drodze do ośrodka wypoczynkowego „Maćkowice” znajdującego się Długopolu Zdrój zwiedziliśmy ZOO we Wrocławiu. Podczas zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć zwierzęta z Afryki, między innymi hipopotamy, żyrafy, zebry, strusie, słonie oraz wiele innych ciekawych gatunków. Największą atrakcją wrocławskiego ZOO jest afrykarium. Naszą uwagę najbardziej przyciągał znajdujący się tam szklany tunel otoczony z każdej strony wodą. Zobaczyliśmy tam gatunki tropikalne, płaszczki, piranie, a nawet rekiny. Dzięki jego ciekawej strukturze mogliśmy poczuć się jak mieszkańcy podwodnego królestwa.

Następnego dnia udaliśmy się do Kłodzka, aby poznać najciekawsze zakątki tego zabytkowego miasta. Zanim jednak ruszyliśmy w trasę pełną różnych historycznych miejsc, odwiedziliśmy Park Miniatur "MINIEUROLAND". Zobaczyliśmy tam przeróżne budowle z całego świata, między innymi Wieżę Eiffla, Krzywą Wieżę w Pizie, Big Bena oraz kamieniczki z samego Kłodzka. Po południu czekała nas niespodzianka z okazji Dnia Chłopaka, byliśmy w kinie na filmie "Czarny Młyn", który wszystkim się bardzo spodobał. Po kolacji odbyła się dyskoteka, na której fantastycznie się bawiliśmy.

Trzeciego dnia byliśmy w "Muzeum Papiernictwa" w Dusznikach Zdroju, gdzie najpierw zwiedzaliśmy i poznawaliśmy historię tego miejsca, a później samodzielnie czerpaliśmy własny papier. W każdej z odwiedzanych przez nas sal znajdowały się różne maszyny oraz gabloty z eksponatami, o których mogliśmy posłuchać w przewodniku elektronicznym. Była to świetna dla nas zabawa. Każdy z nas, mógł własnoręcznie zrobić sobie doskonałą i niepowtarzalną pamiątkę. Na koniec wizyty w dusznickiej papierni obejrzeliśmy wystawę "Polski pieniądz papierowy", a z ust pana przewodnika dowiedzieliśmy się, jakie są zabezpieczenia zastosowane we współczesnych polskich banknotach, a także o niebezpieczeństwach dla użytkowników banknotów, wynikających z działalności fałszerzy.

Ostatniego dnia, w drodze powrotnej, zwiedzaliśmy Kopalnię Złota w Złotym Stoku. Było to dla nas bardzo interesujące doświadczenie. Wraz z panią przewodnik zeszliśmy pod ziemię, aby zobaczyć tam między innymi makietę kopalni i wyroby ze sztucznego złota. Dowiedzieliśmy się także, w jaki sposób wydobywano ten surowiec oraz, że wydostano go tam łącznie około 16 i pół tony. Na koniec był czas na kupienie pamiątek i pyszny obiad.

Wycieczka wszystkim bardzo się spodobała. Była to dla nas wspaniała okazja zarówno do zawarcia nowych znajomości jak i pogłębienia istniejących już przyjaźni. Nauczyliśmy się na niej wielu nowych, ciekawych rzeczy, które na pewno na długo pozostaną w naszej pamięci. Wyjazd ten był dla nas wspaniałą przygodą pozostawiającą wiele niesamowitych wspomnień. Niestety "wszystko, co dobre szybko się kończy" zatem obecnie pozostaje nam tylko czekać na kolejną wycieczkę.

wycieczka_kotlina_klodzka1 wycieczka_kotlina_klodzka2 wycieczka_kotlina_klodzka3

wycieczka_kotlina_klodzka4 wycieczka_kotlina_klodzka5 wycieczka_kotlina_klodzka6

wycieczka_kotlina_klodzka7 wycieczka_kotlina_klodzka8 wycieczka_kotlina_klodzka9

wycieczka_kotlina_klodzka10 wycieczka_kotlina_klodzka11 wycieczka_kotlina_klodzka12

wycieczka_kotlina_klodzka13 wycieczka_kotlina_klodzka14 wycieczka_kotlina_klodzka15

wycieczka_kotlina_klodzka16 wycieczka_kotlina_klodzka17 wycieczka_kotlina_klodzka18

wycieczka_kotlina_klodzka19 wycieczka_kotlina_klodzka20 wycieczka_kotlina_klodzka21

wycieczka_kotlina_klodzka22 wycieczka_kotlina_klodzka23 wycieczka_kotlina_klodzka24

wycieczka_kotlina_klodzka25 wycieczka_kotlina_klodzka26 wycieczka_kotlina_klodzka27

wycieczka_kotlina_klodzka28 wycieczka_kotlina_klodzka29 wycieczka_kotlina_klodzka30

wycieczka_kotlina_klodzka31 wycieczka_kotlina_klodzka32 wycieczka_kotlina_klodzka33

wycieczka_kotlina_klodzka34 wycieczka_kotlina_klodzka35 wycieczka_kotlina_klodzka36

wycieczka_kotlina_klodzka37 wycieczka_kotlina_klodzka38 wycieczka_kotlina_klodzka39

wycieczka_kotlina_klodzka40 wycieczka_kotlina_klodzka41 wycieczka_kotlina_klodzka42

wycieczka_kotlina_klodzka43 wycieczka_kotlina_klodzka44 wycieczka_kotlina_klodzka45

wycieczka_kotlina_klodzka46 wycieczka_kotlina_klodzka47 wycieczka_kotlina_klodzka48

wycieczka_kotlina_klodzka49 wycieczka_kotlina_klodzka50 wycieczka_kotlina_klodzka51

wycieczka_kotlina_klodzka52 wycieczka_kotlina_klodzka53 wycieczka_kotlina_klodzka54

wycieczka_kotlina_klodzka55 wycieczka_kotlina_klodzka56 wycieczka_kotlina_klodzka57

wycieczka_kotlina_klodzka58 wycieczka_kotlina_klodzka59 wycieczka_kotlina_klodzka60